طنين زنگ سلامت در مدارس استان يزد


یزدفردا "زنگ سلامت بصورت نمادين در دبيرستان رادمنش يزد بصدا درآمد.

در اين مراسم مديركل آموزش و پرورش استان يزد با گراميداشت سال همت مضاعف كارمضاعف گفت: مدارس بهترين فضا را براي كار و تلاش دارد و دانش آموزان يزدي هم نشان از تلاش و سخت كوشي آنان دارد.
محمدرضا باغستاني اين هفته را زمان مناسبي براي تبيين پيام هاي سلامت در جامعه دانست و گفت: مدارس بهترين زمينه را براي تحقق اين پيام و اتصال آن به خانواده ها و ساير آحاد جامعه دارند.
وي با برشمردن فعاليت هاي آموزش و پرورش در راستاي سطح ارتقاي بهداشت دانش آموزان اظهار اميدواري كرد با همكاري والدين ، معلمين و تعامل بسيار خوب آموزش وپرورش و دستگاههاي متولي بهداشت ، شاهد افزايش سطح آگاهي دانش آموزان و ارتقاي فعاليت هاي حوزه سلامت و بهداشت در مدارس باشيم.
در ادامه اين مراسم رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيدصدوقي يزد نيز به مشكلاتي كه شهرنشيني در سلامت انسان دارد اشاره كرد و گفت: امروز بيماري ديابت بعنوان مهمترين معضل سلامت در استان است كه در سند جامع سلامت استان نيز براي مقابله با آن چاره انديشي شده است.
دكتر ميرمحمدي دانش آموزان را به افزايش تحرك بدني و حداقل فعاليت ورزشي پياده روري روزانه 15 تا 20 دقيقه توصيه كرد.
در پايان اين مراسم زنگ سلامت بصدا درآمد و دانش آموزان با قرائت مقاله و اجراي سرود روز جهاني بهداشت را گرامي داشتند. نظير اين مراسم در ديگر مدارس استان نيز برگزار شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا